14 Temmuz 2011 Perşembe

Açlık Oyunları Serisi


Farklı bir dünyayı okumak istiyorsanız. Bu seri oldukça başarılı:) Farklı bir dünya derken yaşadığımız yerin çok farklı bir şekilde yönetilmesinden ve bulunduğumuz yerde aslında birer tutsak gibi yaşamaktan bahsediyorum. Bu seri 3 kitaptan oluşuyor(Açlık oyunları-Ateşi yakalamak-Alaycı kuş).

İlk kitabın arka kapağından ;

"On altı yaşındaki Katniss Everdeen annesi ve kendinden daha küçük kız kardeşi ile yaşamaktadır. Oyunlarda kız kardeşinin yerine geçerek ölüm cezasını üzerine alır. Ancak Katniss daha önce de ölüme çok yaklaşmıştır ve bu kez kız kardeşi için ikinci kez hayatta kalma mücadelesi verecektir. Gerçekten ne anlama geldiğini bilmeden yarışmacı olmuştur. Eğer bu mücadeleyi kazanırsa hayatta kalma seçeneğini başlatmış olacaktır."

"Kazanmak ün ve talih anlamına gelir.
Kaybetmek KESİN ölüm anlamındadır.
Açlık oyunları başlasın..."
İlk kitapta yarışmadan kurtulduğunu ve rahat bir hayat yaşayacağını sanan Katniss'ı aynı oyun bu sefer çok daha farklı ve zorlu bir şekilde onu beklemektedir. Daha önce açlık oyunlarının şampiyonlarıyla yeni bir açlık oyunu için seçilir. Bu kez kazananlara karşı hayatta kalma mücadelesi başlar. Stephen King bile bu kitapla ilgili;

"Açlık oyunları insanı meraktan çatlatan, gerilim dolu, akıcı ve sarsıcı bir roman.. Elimden bırakamadım. Bağımlısı oldum!"

İkinci kitapta başlayan isyan, üçüncü kitapta da devam ediyor. Dünyayı daha iyi bir yere haline getirmek için daha fazla kan ve savaş olan 3. kitap en az ilk iki kitap kadar heycanlıydı:)

İşte 3. kitabtan bazı alıntılar;

"Evi yok edilmiş olsa da, alevler içindeki kız Katniss Everdeen sağ. Gale kaçtı. Katniss'in ailesi güvende. Peeta, Capitol'un elinde.
13. Mıntıka gerçekten var ve bunlar isyancılar. Yeni liderleri var. Devrim yavaş yavaş kendini gösteriyor.

Katniss acımasız ve akıllardan çıkmayacak Çeyrek Asır Oyunları sırasında arenadan özellikle kurtarılmıştı ve bunu bilmese de, uzun zamandır kasıtlı olarak devrimin parçası haline getirilmişti."


Bu seri ile ilgili olarak söyleyebileceğim bir diğer şey ise filmininde 2012 yılında meraklılarıyla kavuşacak olması:) Ben büyük bir merakla filminin gelmesini bekliyorum hele 3d bu kadar yaygınlamışken, 3d olarak açlık oyunlarını izlemek oldukça keyifli olur diye düşünüyorum. [1] adresinde filmdeki karakterleri kimlerin canlandıracağı ile ilgili bilgiler var.




3 yorum:

  1. sen hakkaten kitapkoliksin buna inandım :)

    YanıtlaSil
  2. iyiki az yani :))

    arkadaşım bu yazıyla ilgili görüşünü belirtir misin http://anindayorum.blogspot.com/2011/07/yeni-temamz-nasl.html

    YanıtlaSil